Dagens ridpass

HOPPNING ~
 

Idag var det hoppning,
började med att skritta och trava runt på lite halvlånga tyglar runt paddocken och hagarna osv..   Gick in i paddocken sen när hon hade "kommit igång" och påbörjade travarbetet!
 
Flyttade bakdelen och framdelen innaför spåret, öppna och sluta. Till en början blev hon jättesur och slängde med huvudet, men tänkte inte på formen och hade bara låga händer, tillslut slappnade hon av. Gjorde det på en volt också. Där var hon lite emot också, fick inte henne riktigt avslappnad men nöjde mig efter ett tag. Mycket lösgörande blev det idag, så ska jag rida fram på tävlingen på lördag också, så hon kommer loss i sidorna. 
 
Har planerat framridningen och allt inför tävlingen.  Öppna och sluta på volter blir det nog eftersom alla kommer på spåret. Mycket lösgörande och jag ska inte bara sitta och rida runt utan verkligen få loss henne i sidorna så hon blir lättare att svänga på banan. 
 
Började iaf sen att hoppa ett räcke med travbom framför i trav (haha.. nehe?). Där tog hon ingen stöd alls och bara "backade" tillbaks. Fick driva fram henne mycket, inte så jättehärliga språng, hon blir så tillbakadragen när man hoppar i trav. 
 
Hoppade några linjer sen med räcken och en oxer, satt och tog henne lite för mycket, så i början kändes det sådär. Sedan hoppade jag en bana på typ 70 tror jag, bara skutta runt. Släppte iväg henne på några och vissa hållde jag i henne för länge på. Vissa dagar måste jag ha värsta mycket ben och släppa iväg henne, men ibland måste jag sitta och ta tillbaks henne. 
 
Hon drog väldigt mycket till hindren idag som hon brukar. Så vissa hinder orkade jag inte hålla emot henne. Sedan la vi upp till 90 cm bana, LB. Första "rundan" gick det så bra, vi kom inte riktigt i en rytm. Andra och tredje rundan kändes det mycket bättre! Då kom vi i en bra rytm men fick helt okej språng. 
 
Finns film från sista "rundan", fast Emma har dom så dom kommer väl en annan gång ;)

Kommentarer
Postat av: Vilma

Har sätt att du anvent en son hjälm som Emma hade innan hon köpte GPA:n, är det din eller lånar du ngn annans?;)

2012-08-15 @ 21:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0