Dagens ridpass

Idag var det hoppning som stod på schemat. Skrittade fram runt 10 min i paddocken, sen började jag trava. Magic var ganska stel i sidorna när jag skulle trava fram så fick lösgöra henne på volter. Gjorde mycket halter och förhållningar, tänkte mycket på att inte sitta kvar i vänsterhanden. Sen efter ungefär 5-10 min trav blev det lite galopp. Även där gjorde jag många avsaktingar för att hon inte skulle bli så stark. Hade pelhamet på idag förresten. 
 
Sen blev det lite trav igen, då travade jag över 3 bommar. Gick bra, hon drog inte så mycket och jag kunde ta tillbaka henne snabbt. 
 
Efter det hoppade jag fram på ett räcke på ca 50 cm i vänstervarv, det som vi har svårt för. Fick henne inte riktigt rak som jag ville, de var de jag jobbade mest på idag. Att få henne rak. 
 
Sen hoppade jag en bana på ca 80-90 cm eller vad det nu var ;) Då släppte jag iväg henne och då blev hon flack = hon var i hinderna. Får inte sitta och ta tillbaka henne men inte släppa henne heller, det är lite svårt på henne. På tävling får man ju ta det som det kommer, hemma kan man ju åtminstone ta om det. Därför är det så svårt.. 
 
Vi höjde upp till 1 meter (LA) som jag hoppade, vi la även till en kombination. Denna gången var hon ännu finare och jag släppte inte iväg henne! Hon hoppar så härligt när hinderna ligger på över 1 meter, hon slarvar på lägre höjder. 
 
Avslutade med kombinationen på 110 cm, superduperfin var hon då, då hoppade hon verkligen upp sig fint!
Nöjd med ridpasset :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0