Mål

Jag funderar på hur höga mål man ska sätta egentligen, de är många som funderar på det. Vilka mål ska man sätta? Vilka mål kan jag nå? 
 
Jag har mål som jag VET att vi kommer klara, men också mål som är inte omöjliga men vi är inte där än. 
 
Målen behöver inte vara att tävla en särskild höjd i hoppning eller uppnå en viss procent i dressyr, utan de kan vara i hagen, i stallet, en själv, hemma eller när man rider ut. Målen ser annorlundare ut för en ryttare som rider EM än en som går på ridskola. Men båda vill uppnå sina mål.  Alla har ett mål, alla skriver inte ner dom, men de sitter i huvudet. 
 
Jag har som mål att få loss vänstersidan både hemma och i hoppningen, men även att kvala Msv B och få fina rundor i LA. Det sista där, vet jag att vi kommer klara, kanske inte idag, kanske inte imorgon, kanske inte nästa månad, men någon gång.   
 
Men de som rider på tex ridskola eller tävlar inte alls har kanske istället att komma ut och tävla som mål. Jag vill uppnå mina mål precis som dom. De som rider EM vill uppnå sina mål precis som jag. 
 
Men ska man sätta mål på det omöjliga eller det möjliga? 
 
Alla kan inte rida OS, men ändå så är det ett mål för vissa. Men ändå är det inte omöjligt. 
Sen är de klart att alla har olika hästar och olika nivåer, alla kan inte rida EM, alla kan inte rida OS, alla kan inte rida SM. Thats life. 
 
Genom att sikta på det omöjliga, når man högsta graden av det möjliga. 

VAD HAR NI FÖR MÅL?
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin (igen)

Jag är rifskoleryttare och rider en av ridskolans hästar, så det är lite svårt att sätta upp mål på det viset.
Men alla mål räknas ju? Hoppa en pay&jump 80cm, så jag kan låna en ponny typ och åka och tävla lokalt till att börja med.
Sen är de där småproblemen, jag måste få henne att lyssna i markarbetet och jobba mer och inte gena i galoppvolterna, blablabla...

2012-08-05 @ 10:40:43
URL: http://fjordingryttarna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0