Resultat

Så har ätit nu och ska skriva resultaten här för er. 
 

Sjukt taggad ponny i LB:n. På framridningen bjöd hon framåt jättemycket och framhoppningen kändes helt okej. De hade grusat på gräsbanan så underlaget var lite bättre. Massa tittigt var det, med grindar och färgglada bommar.  Gick in som nummer 2, 1:an, 2:an, 3:an och 4an fram till kombinationen gick bra, hon kändes fin, dock stog hon emot i kombinationen så fick verkligen rida där.
 
6an la jag henne för stort så snabbt ta tillbaks henne till 7an som var ett räcke med grind under. Vi klarade det och 8an med. Sen omhoppning. Gjorde dom svängarna PRECIS som vi hade planerat, (brukar inte göra de så ofta ehehe, har alltid en B-plan annars) och sjukt nöjd var jag efteråt. Var stolt över oss <3
 
Vi låg ett bra länge på andraplats, sen kom 2 st till och slog mig, men alla var på tiden 18 sek och någonting. Så jämnt! 
 
Vi kom 4:a iaf och jag är sjukt nöjd ändå, hon kändes så fin!
 
I LA:n däremot drog hon verkligen mycket till höger på oxern, mot sargen på framhoppningen. Kändes verkligen inge bra, sen blev vi sura på varandra och jag tog i henne för mycket. Hon är så svår, lägger jag inte henne rätt så blir hon lång och antingen stannar eller blir flack och i värsta fall river. Men jag måste ta i henne då och då blir hon sur. Hon stannade iaf och jag ramlade av, lalala. Jaja fort upp igen och hoppa ett språng innan vi skulle in på banan. Drog lika mycket men jag nöjde mig sådär ändå.. Försökte vara positiv och tänka "ja, nu ska vi ha roligt, kom igen Magic!" osv, men de funkade bara i mina drömmar. Hehe... 
 
 
Vi hoppade 1an, den rev hon, lite oförberedd tror jag. Linje mot 2an som var ett räcke, gick bra. Sen någon konstig sväng till 3an som var en oxer med "lådor" under. När hon kom så skvätte stenar upp på dessa lådor och hon blev rädd. Och Magic är ABSOLUT inte den hästen som blir rädd! Hon tittar inte på NÅGOT, har aldrig tittat på något. Men denna tyckte hon var lite läskig, då blev hon sur och vi stannade 2 gånger på det. Kändes verkligen hur dåligt som helst. Ännu en tävling man åker hem besviken, men jag försöker tänka positivt och tänka på det som kändes bra. Dessutom var det jättemånga som vägrade och stannade ut sig på det. 
 
Nästa helg är det Fryksdalen, då ska vi rida för att ha kul. Går aldrig bra på Fryksdalen dock, har aldrig fått en placering där, haha... Men så kan man ju inte tänka. Vi hoppar LB och sen lagklass som går i LC+5. Skönt med lite låga klasser. 
 
Här är filmen från LB:n, den från LA:n är inte så mycket att se haha. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0