Ridpasset idag

Ridpasset gick helt okej idag, millångt från bra, kändes inte alls bra. Jo på slutet lite. Men redan när jag red fram var hon helt olik sig. Tog inte stöd på bettet, pinnade bara på och ville INTE svänga alls, fick sitta som en idiot med ytterskänkeln. 
 
Hatar såna där dagar då hon får försig att hon ska vara vrång. Fick köra en riktig genomkörare på marken först, så jag hittade rytmen och galoppen hon ska ha igenom hela banan. Vi har så svårt att hitta den, blir lätt mycket "av och på" liksom. 
 
Sen fick hon nog lite mjölksyra och blev trött i benen så hon slarvade, men rev inte. Men var i väldigt många gånger. Avslutade med bana på 95-105 cm. Gick bra, typ. Känns väl sådär inför helgen, vårat självförtroende är verkligen nere på noll igen. 
 
Jag ska hoppa lite småhinder på torsdag eller fredag, så jag får en bra känsla inför tävlingen på lördag. Måste hitta galoppen och få en rytm. 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Det kommer nog gå super bra ihelgen, för ni är bäst! :)

Svar: Naaww <333
championjumpers.blogg.se

2012-08-29 @ 06:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0