stallet

 
Nu ska jag till stallet och rida båda hästarna! Har haft superduperdålig uppdatering idag :/ Såg att det hade kommit en fråga till mig och den var från Andrea. Frågan var: vad har du för bett på Silka när du hoppar? Och vad är det. Bra för? svar: det heter gags. Det är som ett vanligt tränbett fast lite starkare. Det är inte någon hävstång direkt vilket som är bra, för oftast då så gör det ju att dom får ner huvudet menas jag inte vill det, fast hon drar iväg med tränsbett. När man köper gags köper man även till sidostyckena, som man trär igenom. Det är som om man skulle sätta en ring under den stora ringen på ett tränbett och sedan sätta tyglarna i ringarna under den stora. Jag tycker att det funkar jättebra på Silka fast när jag rider ut har jag alltid baby pelham för annars drara hon ;)

Kommentarer
Postat av: Andrea

Okej, tack för att du svara :)

2012-08-06 @ 21:59:48
URL: http://www.kategorid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0