Svar på tal

Har en fråga som ni gärna får svara på i ett inlägg helst! 


Tycker ni att det är viktigt med märkessaker? Har ni mycket från tex Hv Polo, JW, Kingsland, Pikeur, och andra märken? Svara jätte gärna! :) 

// Liza 

p.s Älskar bloggen <3


Hej! Nej märken är inte det viktigaste man kan få.  Kanske verkar en såndär märkessnobb ;) haha nejmen klart man dras med till märken. De gör man ju i alla sporter? Såklart man vill ha de dyraste fotbollsskorna eller dyraste skidorna tex. Samma sak är det i ridningen. 

 

Men egentligen är i de flesta fall märkesgrejerna inte så mycket bättre än andra. Sen det där med märkenutrustning som alla kallar det, all utrustning har ett märke, Hööks har ett märke = märkesutrustning?

Hööks tex, finns folk som kallar det"omärkessaker" , om man går in på en sportaffär så är det ju märken överallt, sen är det tydligen annorlunda i ridsportsaffär, i vissa affärer är det märken och andra inte. Ehm? 

Jag tycker det är snarare GRYMT med nån som går in på en SM-bana utan märkesutrustning, man behöver inte en Samshield hjälm, animo kavaj, animo ridbyxor eller De Niro stövlar för att komma till SM. Men 99% av startfältet är det märken överallt. Jag älskar "märken", yes de gör jag. Jag ska inte ljuga och säga att jag aldrig skulle vilja ha nått märke på mig bara för att verka bättre. Nej man blir inte bättre med märken på sig. Men har man råd med 5 ponnys så har man råd med lite märkesutrustning. 

Jag tror inte att jag är bäst i världen för att jag har ett HV Polo schabrak eller Veredus skydd. Jag blir ju inte precis bättre med märken?

Men det är nog själva MÄRKESUTRUSTNING som drar oss till det- Vi drömmer om en hjälm för 10.000 (bara ett exempel), eller stövlar för 6000. Bara att ha det får oss verka bättre. Men de stämmer ju inte?   Vi påverkas så mycket av det, viskningar hit och dit om att inte den har en märkeshjälm. Är det så världen är påväg?

Ridsporten är den dyraste sporten, nu ska man ha utrustning för 50.000 också. Annars är man dåligare än de andra. Då ska man känna sig dålig. 

 

ÄR DET VIKTIGT MED MÄRKESUTRUSTNING TYCKER NI?


Kommentarer
Postat av: Liza

Tack för svaret! Jag tycker precis lika, liksom CRW är ju ett märke, men vissa räknar det inte som ett "sånt" märke! Vissa av mina kompisar (nämner ingen) räknar inte CRW som ett märke, Jacson räknar dom inte som ett märke och typ Mountain Horse! Men det är ju märkeskläder. Bara dom är liksom inte lika dyra som Kingsland, JW och allt annat!

VIKTIGASTE ÄR VÄL ATT MAN HAR BRA UTRUSTNING SOM FUNKAR!

Men visst dras man ofta till Kingsland, JW och så, det erkänner jag ;) Men jag är inget märkesfreak :D

2012-08-17 @ 20:23:08
URL: http://ebbaochliza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0