Apple grundaren erkänner

Apple-grundaren erkänner – Android är bättre än Iphone

 

Han må ha startat Apple och har en Iphone i fickan.
Men grundaren Steve Wozniak erkänner att det finns fler än ett område därAndroid-telefoner har sprungit om Iphone.

Det hela uppdagades i en intervju med Daily Beast där Wozniak beklagade sig över Iphonens begränsningar i en jämförelse med Android-telefoner.
– Min huvudsakliga telefon är en Iphone. Jag älskar den, men jag önskar att den kunde göra allt det som min Android kan, sa Steve Wozniak till Daily Beast.

Men vad är det då som stör mest? Enligt Wozniak är det framförallt begränsningarna i Siri som gör honom upprörd.
– Jag brukade kunna fråga Siri: Vilka är de fem största sjöarna i Kalifornien? och få rätt svar – nu missar telefonen bara.

Föredrar Androids navigation
Utöver att Siri blivit högst opålitlig, nämnde Steve Wozniak även att han föredrar GPS-navigationen i Android-telefoner samt att han är trött på att alltid behöva ladda sin Iphone. Så på det stora hela låter det lite som att hans förtroende för Apple-telefonen har blivit lite kantstött. Vilket är högst anmärkningsvärt med tanke på att Steve Wozniak är en ikon inom Macintosh-kulten.

Men trots detta så säger Wozniak att han fortfarande rekommenderar Iphone till folk. Och att den är det bättre valet för de flesta personer eftersom den är så oerhört enkel och intuitiv.

 

 

 

 

 

Det vet jag inte om JAG håller med om! Jag tycker att iPhone är den bästa mobilen man kan ha, även om jag inte har någon så vill jag gäääärna ha en :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0