Goodbye Diego
Sitter hemma hos Emma, ska sova över här och följa med imorgon på tävlingen!
Stryker mig imorgon. 
 
I LD:n gick det bra på 1an men sen på 2an som var FRÅN utgången och allting stannade han flera meter undan och bara stod på bakbenen. Sen kom vi över det och sen stoppade han på 3an så jag åkte av.. 
 
Sen på framhoppningen till LC:n så surade han ihop totalt, provade att ha spöet med men de gick inte alls bra. Han bara stod och stegrade, det var faktiskt rätt läskigt för jag kunde inte göra någonting heller. Tänkte inte gå in på banan liksom för visste inte att det skulle funka så jag valde att stryka mig. 
 
Och han pallar inte tävling längre, han kommer nog aldrig tävlas mer, han har pressats för hårt när han var yngre och blivit "utbränd" ungefär. Han vill ju hoppa och har den hoppkapaciteten, men det är nått fel i huvudet på honom. De har pressat honom för mycket så han blivit helt knäpp på tävling. För han kan bli riktigt farlig på tävling, han bara stod spikrakt upp liksom. 
 
Så han ska tillbaks till sin ägare, tråkigt och jag kommer verkligen sakna honom, men jag vill ju ha en jag kan tävla på och utvecklas. Så vi fortsätter leta D-ponny. Älskade Degen <3  
 
Han är så fin, men somsagt, han mår verkligen dåligt över tävling och förut, innan vi åkte när jag satte på transportskydden stod han och SKAKADE av nerverna liksom. Det är inte normalt! Så han mår nog bättre att bara gå hemma lugnt. Han besitter verkligen en enorm hoppkapacitet men ja.. Han pallar inte tävling. Sad but true. 
 
Vet inte när han åker, de måste ordna en stallplats först. Men kan meddela lyckligt att jag ska börja galoppera Magic nu och hon ska nog vara igångsatt och klar till första omgången i Div 2 nån gång i augusti! Så glad. 
 
FINASTE DEGIS, DEGEN, DIEGO, DEGO, kärt barn har många namn. <3
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej, jättefin blogg! Shit vad sjukt, är det du som var Domino på PF? O___O xo

2012-07-27 @ 23:32:04
URL: http://birdsflyaway.blogg.se
Postat av: Louise

Vet inte varför men jag är verligen jätte ledsen för det här ni var jätte fina, trodde verkligen det skulle funka men såg ju att han var helt borta idag vilket inte var kul och tycker du är stark som inser att det inte funkar som du även gjorde med Peppi, fortsätt kämpa och du och magic kommer nå toppen!<3

2012-07-28 @ 00:11:09
URL: http://teamponnybrudarna.blogg.se
Postat av: Frida

Vad synd, de som såg så bra ut på filmerna på träningarna.. Men förstår dig verkligen inge kul att ha en häst man inte kan tävla på i det man brinner för :/ Ajja du hittar snart någon ny häst :) De finns så många fina Dponnyer nu :)

Kram Frida :)

2012-07-28 @ 08:07:59
URL: http://fridaoleo.blogg.se
Postat av: Elin

Ojj, det var inte kul...! :/ Verkligen så synd, för ni passade bra ihop. Konstigt att människor kan pressa hästar att dom blir omöjliga att hantera i olika situationer...

Men hoppas det går bättre och du hittar en ponny till slut! :D

2012-07-28 @ 08:38:55
URL: http://fjordingryttarna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0