Magic <'3

Hon blir inte bättre, vi får typ kontakta veterniär för gallan "går inte ner"... :(
 
Asså jag saknar att rida henne, över 1 vecka sen jag red henne, o mer kommer det nog bli också.. Dumt att detta ska hända JUST nu så jag missar Kumla Meetinget också nästa helg! Såklart. -.-
 
Missade Mountain Horse också, skit också. 
 
Hon är inte halt och hon har INTE ont, men är rädd att hon blir halt om jag rider henne. Så det är bara att kyla henne hela tiden och försöka få ner gallan..
Men det viktigaste är att du blir bra..

Kommentarer
Postat av: Ida

Istället för att kyla, prova att Linda benet och gå ut och gå/rid i skritt en längre sträcka. Min häst jag ju gallor och de går ner efter jag ridit. Om gallan är mjuk så är det ingen fara det är då man ska rida för den blir större av att hästen står still. Tro mig min häst har haft det hela tiden (född med gallor) på alla fyra och de går ner efter jag ridit, och ännu bättre om jag ridit med benlindor :) om den inte går ner om en längre tid så kanske ni borde kolla, men somsagt min häst har det hela tiden . Hoppas hon blir bättre!! :)

Svar: Okej, tack så mycket för tipsen :D
championjumpers.blogg.se

2012-07-07 @ 22:57:24
URL: http://newforestponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0