Min åsikt om skydd i hagen

Ska säga vad jag tycker om att ha skydd i hagen eller boots, täcke på sommaren (trots det är 25+) osv osv. 
 
Enligt min åsikt är det OKEJ att ha det första gången några hästar tex släppts ihop på sommarbete. Då är det bra att ha skydd ifall de börjar sparkas och hålla på. 
 
Och undantag om hästen trampar av sig skorna, då kan man ha boots på. Det är okej. 
 
 
Men annars är det så onödigt, snälla, låt hästarna få vara HÄSTAR! De är inte gjorda av porslin, men vissa tror det. 
 
Sen att ha täcke på sommaren (när det inte regnar), undantag när det regnar såklart och flugtäcke MEN annars bara för att dom ska vara varma tex. ? 

Stackars häst säger jag då isåfall. Tänk att ha täcke när det är 30+ ute och solen steker, bara för att ägaren ska slippa borsta tex. 
 
VAD TYCKER NI OM DETTA? Är det okej att ha täcke när det är 30 grader och skydd + boots i hagen? 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Tycker det är hemskt att täcka hästarna på sommaren enbart för smutsens skull. Jag täckar inte ens min häst på vintern om han inte är klippt eller om det är dåligt väder, bara för att pälsen ska få lufta sig och så. Det är ju såå många hästar som får klåda osv pga att man ska ha täcke ute, inne, i transporten, när man rider osv osv. "/

2012-07-17 @ 16:26:06
URL: http://sigurdochjag.blogg.se
Postat av: Julia

Hej! Jag bara undrar ifall du syftar på någon speciell när du skriver detta inlägg. ;) Svar gärna här, tack på förhand! :D

Svar: Nejdå, bara allmänt liksom ;I
championjumpers.blogg.se

2012-07-17 @ 20:04:38
URL: http://aquinella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0