Dagens ridpass (igår)

Hann inte skriva om dagens ridpass igår så here it is :D

                                                     -HOPPNING-

Hoppade Magzan idag! Hon var rätt pigg idag men jobbade på asfint när jag värmde upp. Tränade lite på det som vi gjorde på senaste träningen för Eva. Galoppen var också fin, även om det är hennes svaga sids. (speciellt i vänstergaloppen) 
.
Avslutade med en bana på 1 m. Med hinder som kom upp snabbt, då gäller det att tänka snabbt. Men hur fel än hon kom på en av linjerna så ställde hon upp ändå, så får hon faktiskt göra på tävling också, knasbollen. 



                                                     -HOPPNING-

Peppsan hoppades lite han med. Emma och Amanda (min lillasyster) agerade som banpersonal :D xD 
Han trampade på fint i traven och galoppen. Började med att galoppera över bommar och han brydde sig inte alls. 
.
Sen hoppade jag några språng på ett grönt hinder och det gick jättebra! Sen satte jag ihop en liten bana på 4 hinder. Lågt men bra träning. Hoppade en kombination med honom också! 
.
Avslutade med att hoppa över höbalar, haha. Han tyckte nog det var det roligaste han hoppat över :D De byggde en trekombination ungefär, eller studs eller vad man nu ska kalla det. Det gick i vilket fall bra och jag är nöjd över  honom <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0