Det jag gör före tävling

Här kommer en liten lista vad jag gör en helt vanlig dag före en tävling.
  1. Rider/promenerar eller vad jag nu ska göra.
  2. Duschar och schamponerar in henne. Sköljer av, schamponerar med skimmelschampo på bakbenen där hon har vitt.   
  3. Sätter på täcke eller inget alls. Släpper in henne i boxen eller om det är soligt tar jag ut henne så hon får beta. 
  4. Börjar smörja saker och packar. Smörjer magplatta, sadel, träns, förbygel, putsar benskydden och bootsen, byter pannband om det behövs, putsar stövlarna, torkar av västen med en svamp och hämtar in från förrådet täcken och schabrak som jag ska ha. 
  5. När hon har torkat så ställer jag upp henne på stallgången, tar av ev. täcket, tar på arnika, lindar, flätar svansen, smörjer hovarna med matolja, sprutar i pälsglans i pannlugg, man och svans och borstar.
Sen är det klart :) Höpåsar packar antingen mamma eller jag på kvällen/morgonen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0