Hästar jag provridit

Detta inlägget har jag publicerat för ett halv år sen på en annan blogg men lägger upp det igen!
 
Den första häst jag provred var Mexx, som vi köpte. Han var en liten shettis valack på 5år. Vi sålde honom ca 1,5 år senare (tror jag?) och han lever fortfarande ;) Han bor på en ridlekis i Hammarö och trivs verkligen SUPERBRA! Vissa hästar kan bara inte ägas av en privatryttare, han var en sån häst, skulle ha uppmärksamhet, 100 barn runt sig, ja, han älskar att vara i centrum:)



Provred Domino också 2007. Han köpte vi såklart eftersom han bor här på Stall Lersäter.♥


Provred en annan B-ponny också innan vi köpte Domino. Det var en svart ridskoleponny som var hur  sur som helst! Den var väldigt seg också, men om man la till spöet så bockade den. Inte lätt för mig som 8-åring ha en sån häst?!

Sen provred jag en B-ponny år 2008 som jag hittade på Hästnet. Ett welshsto. Kan ni gissa vem det var? Jo, saknade Simberg Singoalla.... Jag var kär i henne. Ja, ska berätta om våran historia nån dag! Henne köpte vi såklart. 



I juni 2010 åkte vi till Vallentuna (Stockholm) och provred en irländar C-ponny. Han var så fin!:D Tyvärr gick han  inte igenom veterniärbesiktningen.. Han hade så allvarligt så jag tror dom fick ta bort han :(


 
Juli 2010 var det dags att provrida massa ponnys igen. Denna gång var det C-ponnyernas tur. Vi bodde på hotell i Enköping och åkte runt och provred 3 ponnys. 

Första var en ponny vid namn Sir Grange, irländare -99. Nej, verkligen inte en ponny för mig. Visst var han lydig men väldigt stor + han inte var igång.

Andra var en häst som hette Ladde. Eller han kallades för det iallafall. Han var HUR stark som helst. Knappt jag klarade av att hålla honom. Han levde upp till sitt namn, laddad, ladde. Han hoppade jättefint annars!


 
Några klipp av provridninge, hoppar dock bara små kryss med honom. Men visst var han snygg?;o

Och den tredje var självaste Black Magic Woman som ni känner igen ;) Direkt när jag satt upp kände jag att denna hästen ville jag ha.
 
I maj 2011 var jag också provred en ponny, en B faktiskt. Welshvalack -05. Amanda skulle ha den men det blev nått missförstånd med ägarna eller nått. -.-

Han var ganska seg men hoppade fint. Han är även Sarjas helbror! Lite kul hade det varit om vi köpt honom.

 

Den senaste provridning var när jag provred Chilipepper ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0