Hopplägret del 2

TISDAG

Vaknade 7, cyklade upp med Felicia till stallet och gav hästarna mat. Va väldigt trött, på tillbaka vägen såg vi en ÄLG O.o 
Den stod typ 10 meter ifrån oss ;O den var jättestor. Hann inte ens bli rädd :o
 
Men första ridpasset började 9 och då var det markarbete. Denna gång var det ute. Magic gick rätt bra, Eva sa att jag skulle ställa henne lite utåt för att få med bakbenen också. Och när hon kastar med huvudet ska jag bara driva framåt och ha stilla handen för hon vet att jag slutar ''grejja'' då när hon kastar med huvudet. Men hon gick väldigt fint på slutet :D
Suriiis x)
 
På eftermiddagen var det hoppning. Det var också ute ;) Mitt i hoppträningen började det SPÖREGNA, lagomt blöt blev man. Men tillslut så slutade det regna. Vi tränade på att få rätt galoppsprång med en linje. Typ hon sa att vi skulle rida på 8 galoppsprång en gång (för C-ponny) och en annan gång 9. Magic reagerade lite på underlaget (det blev blött när det regnade) och surade ihop men hon vägrade inte. Bra det ;)
Hon tittar ut, hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0