Lagtävlingar

Jag tycker det är superkul att tävla i lag, fast jag hatar pressen.
.
Pressen avgör nog mycket, speciellt när man kommer upp till div 1, då är det vinna eller försvinna, komma upp till eliten eller inte liksom. Därför blir det lätt att det inte finns denna gemensamma lagkänslan som i div 3 och div 2.
.
När jag tävlade div 3 2008 (?) så hade ALLA 24 (tror jag, kanske mer ;)) lag som var med en varsin hejaklack. Men när jag tävlade div 1 första gången 2010 så saknades det lagkänslan och hejaklack.
.
Väldigt sorgligt att det blir sådär. Lagtävlingar ska vara att man gör det tillsammans, man representerar sin klubb och kämpar TILLSAMMANS. Men när man kommer upp till div 1 (av egen efarenhet) blir allt borta, poofff.
.
Men när jag var på Strömsholm i helgen, då fanns den där lagkänslan där för Lag-SM, är de då den dyker upp igen? När man är på högsta divisionen?
.
Hur är det för er där ni bor?

On strömsholm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0