Hjälmprat

Vissa hjälmar tröttnar man nog aldrig på, som GPA hjälmarna, de har funnits i 100 år (känns de) och folk har de än. Charles Owen AYR8 hjälmarna har också funnits en längre tid och folk har dom än. (inklusive mig hihihi) Uvex hjälmarna har funnits ganska länge utan folk egentligen har vetat om dom, innan alla började köpa och alla dressyrryttare som sa att man skulle ha en stilren hjälm utan ventilation köpte dom. 
 
Vissa hjälmar lever kvar, för jag kan tycka att det blir lite tjatigt, för på tävling så ser man, Charles Owen hjälmar, GPA hjälmar och Uvex hjälmar ÖVERALLT. Liksom blir folk aldrig trötta på dessa hjälmar? Jag kommer nog dock aldrig bli trött på min Charles Owen AYR8, den är för snygg för det :D
 
Men om 4 år, kommer alla fortsätta rida runt i dessa hjälmar i samma modeller? För som det ser ut nu verkar alla trivas prima i dom hjälmarna. 
 
Haha vilket inlägg det blev, men har alltid tänkt att liksom GPA (den gamla modellen) hjälmen och Charles Owen AYR8 blir liksom aldrig "ute" ur ridsportsmodevärlden ;) 
My darling <3
(Dock vill jag gärna ha en leatherlook svart/guld, de är vansinnigt snygga)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0