Rosettplockare

Är rosetterna det viktigaste ryttare tänker på? Är det värt att utsätta sig och både ponnyns risk bara för en liten rosett?
 
Det är inte rosetten som avgör hur bra rundan var eller hur bra DU är. Rosett är inget man ska jaga. Gå och köp en på Hööks istället för att rida som en dåre. För hur viktig är rosetten egentligen? Fine, det är kul att få en rosett, men är det inte roligare att DU är stolt över rundan och inte över rosetten?

Jag har inget behov av någon rosett, det är bara ett plus i kanten som kommer när man förtjänar det. Det är inget som man ska jaga, det är någonting som kommer. Jag och Magic hade inte vunnit det första året, men det kom när vi hade förtjänat det, 1,5 år senare. Men red jag som en dåre? NEJ. Vi har inte vunnit särskilt mycket, för jag väljer att få en bra runda som jag är stolt över istället för att få den blågula rosetten så jag kan vara stolt över den. 
 
Jag blir lite trött på folk som skriver i annonser, "En riktig rosettplockare, kommer en med en rosett varje gång!". Jaha? Då kan man ju tänka på hur ryttaren rider.. Är det rosetten som sätter värdet på hur bra hästen är eller vadå? Jag skulle ALDRIG skriva ut så i annonsen. För det angår inte nästa ryttare än då om tidigare ryttaren har tagit 2762328 blågula rosetter. Det behöver inte betyda att hästen kan gå SM. 
 
Jag tänker inte rida som en dåre i en LB, för det är inte där vi ska visa vad vi går för. Rosetterna kommer sedan, när DU har förtjänat det!
Första vinsten, oktober 2011.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0