Tisdagsmorgon

jättetrött idag.. Men idag blir de en bra dag, för vi kommer endast ha 4 lektioner och vi slutar halv 2, wiho! Dock är fysik sista lektionen så det är ju mindre kul, men jag har bestämt mig denna vecka att jag ska se det positivt... 
 
Efter skolan ska jag snabbt hem och äta, sedan ska jag nog till stallet ganska kort därefter och fixa iordning Magic och skritta igång henne till kl 3 för då ska jag rida för Caroline! Inga bilder eller filmer kommer, för att jag ska fokusera mig på annat. Caroline kanske får hoppa upp igen ;)
 
Sedan har vi även bestämt att jag inte ska tävla Magic mer iår, utan komma nästa år och då är hon helt fräsch. Under vintern ska jag jobba MYCKET på marken, så allt löser sig så är vi fit for fight till nästa år! Ska verkligen lägga ner tid på markarbetet nu. För får hon mycket tid på markarbetet, så kommer hoppningen gå lättare också. 
 
Så det kommer jag fokusera med henne just nu, sedan när det börjar bli riktigt kallt och hårt i paddocken osv ska hon få sin vintervila. Jag ställer ALDRIG av mina hästar helt, låter dom stå i 2 veckor tex och sedan sätta igång. Nej, jag håller igång dom. Men jag kanske rider ungefär 4 ggr i veckan eller mindre. Då skrittar jag mest eller bara har roligt. Efter vintervilan kommer hon sättas igång igen mer när träningarna kommer igång i januari. Då kommer det läggas lika mycket tid på markarbetet. 
 
Långt inlägg  haha, nu ska jag gå ner och äta :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0