Vintervila

När vi hämtar Mr Frozzy på lördag ska jag skritta honom i 3 veckor, då har han blivit skrittad i 6 veckor sammanlagt. Det blir hans vintervila, sedan på jullovet ska jag sätta igång honom och börja ladda för träningarna :) Magic ska också få vintervila samtidigt tror jag, så sätter jag igång båda på jullovet så kan vi börja träna sen. Då ska Magic ridas ca 2-3 ggr i veckan och skrittas för hand, longeras eller liknande kanske 1 gång i veckan. Vi får se hur jag gör. 
 
Hur gör ni när ni ska ställa ner era hästar på vintern? Eller om ni ens gör det?
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Harry har fått vila ca en månad på vintern och då stått helt men dom senaste åren har det inte funkat så bra och han har långt in på våren krånglat i år hade jag tänkt att han skulle få ta det lugnare i 2 veckor utan träning och så men sen fick han ju hovböld så nu har han stått i två veckor så nu ska jag rida som vanligt så fick det bli vila ändå :)

2012-11-21 @ 19:56:36
URL: http://teamponnybrudarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0