Finast behöver inte vara alltid bäst

Detta inlägget blir nog lite av allting men ska försöka att hålla mig till ämnet. Magic är en sådan häst folk stör sig på, hon går inte som alla andra, hon går inte som en dressyrhäst. Men ändå ska hon behöva bli kallad att hon inte kan någonting. Lika är bäst, är man lite udda är det fel....
 
Dags att fatta att hästar som kan ingenting inte rids. Magic är en svår häst, det är inte lätt att sitta perfekt på henne, djupt ner i sadeln och bara rida runt på min 300.000 kr häst som har hoppat internationellt och kan piaff och passage och hoppar 1,90. Så är hon inte. Jag ljuger om jag säger att det varit lätt. Magic är en jättepersonlig häst. Hon är skygg av sig, känner hon inte människan, så blir hon rädd. Hon måste lita på en. Men hon är tuff i ridningen och det är mycket häst i ett sån liten kropp. Jag är bara 13 år, jag är inte heller fullärd. Jag kan inte sitta som Roffe eller Patrik Kittel i sadeln. 
 
Jag försöker så gott jag kan, igår  på ridpasset var jag bara mjuk i handen och saktade av istället för att byta galopp  i ett galoppombyte då hon blir studsig då. Hon är väldigt känslig, därför blir det svårt i hoppningen också. Hon kan, men vi är inte där än. 
 
Jag har ingen häst som har vunnit SM 66 gånger, jag har en galen ponny som varken går i form eller är kontrollerbar ibland. Och jag är stolt över oss att vi kommit såhär långt. Punkt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0