Dagens ridpass

Blev hoppning istället. 
 
Värmde upp runt hagen först, i skritt och trav. I traven satte jag mig ner och verkligen jobbade fram henne. Hon tar så bra stöd på bettet nu! Galopperade även lite runt där. Där ställde jag mig upp och bara lät det rulla på lite, så hon kommer igång.
 
Sedan gick jag in i paddocken och hoppade fram på ett räcke på ca 50 cm, hoppade det några gånger och hon var riktigt pigg och stack mot hindren.. Sedan gjorde jag en bana som jag hoppade, den låg på 50-70 cm alltså bara låga hinder då jag skulle koncentrera mig på min galna häst.. 
 
Hoppade den banan några gånger tills jag var nöjd, sedan höjde vi till 70 cm ungefär på alla och det gick bra det med. Ska inte hoppa något mer denna vecka, hon är så duktig ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0