En vanlig dag i stallet

Först går jag till stallet, tar oftast med mig Magic direkt då eftersom jag ändå går förbi hagen till stallet. Leder henne till stallet och släpper in henne i boxen, om hon ska kissa eller dricka vatten m.m. Då brukar jag ta ut ryktväskan samtidigt, sen ställer jag henne på stallgången och borstar. Sätter på skydden, martingal, ev sadel och träns. 
 
Sedan rider jag någonstans. När jag kommer in tränsar jag av henne, antingen smörjer sadeln direkt eller bara torkar av stigbyglarna, tar av sadeln och sen skydden. Om hon är jättesvettig duschar jag henne, annars svampar jag av henne eller bara borstar. Släpper in henne i boxen eller ut i hagen. Beror vad klockan är. Sen fixar jag iordning maten, tar in höpåsar. Sköljer bett och ev skydd. Sen kanske jag hänger upp schabraket om det är blött efter ridpasset. Sist tar jag in höpåsen. 
 
Så ser en vanlig dag i stallet ut i kort text bara :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Faktiskt iktigt intressant inlägg! Gillar sånna här inlägg om ditt stall och allt sånt :) När man får veta hur ni lixom gör i erat stall mm :D Fortsätt så här ;)

2012-09-04 @ 13:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0