Magic 3 september

Idag blev det ett RIKTIGT svettigt pass på banan. Skrittade och travade fram och sen galopperade jag lite. Sen körde jag igång med intervallerna, skritt 2 min, galopp 2 min, skritt 2 min osv. Gjorde det ungefär 4 ggr. För sen ville jag få "igenom henne" och få henne lösgjord i galoppen. 
 
Galopperade runt banan och hade en stadig innerhand, målet var att inte få henne att studsa när jag minskade galoppen och bara sitta djupt ner i sadeln. Det var inte direkt lätt kan jag säga. Blev rätt många varv jag galopperade runt (inte full fart naturligtvis) men tillslut fick jag igenom henne riktigt bra och kunde bromsa utan hon blev studsig. 
 
Hon tog stöd på bettet och gick riktigt fint. Då nöjde jag mig så och checkade av traven. Ååååååååh herregud vad fin hon var, love the feeling. Hon tog jättemycket stöd på bettet, trampade på bra och slog inte upp huvudet varje gång jag gjorde en halvhalt. 
 
Masserade in med arnika efteråt och duschade av henne. Blir klättring imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0