Ska snart äta!

Nu har alla kommit hem från hockeyträningen och nu ska vi snart äta! Efter det ska jag till stalelt där Silka ska skrittas och Poseidon ska ridas. Det blir nog i paddocken med Poseidon och runt banan med Silka :) Med Poseidon ska jag ha lite bommar och försöka jobba honom lite på volter, dock brukar han stanna då och inte vilja vara med för då blir det jobbigt men när jag har bommar framme blir han jättepigg och bjude framåt! Tror att han tycker att det är väldigt roligt med bommar! Om jag har både bommar och volter så kan ju han få göra lite det han vill och jag göra lite det jag vill :) Han har även börjat dragit ner huvudet i galoppen så att jag nästan åker över halsen men Johanna sa att jag skulle luta mig lite bakåt och upp med handen lite då och fram såklart! Han har även lite svårt för att fatta höger galopp men det är ju bara att träna på och fatta galopp på en volt precis när vi kommer ut ur volten :) Det är bara och träna på han är ju ung så han ska ju lära sig! Det är dom sakerna jag håller på och tränar på just nu och som är mina mål med honom! Och när det är löst bli det nya mål. Ett till mål är att starta en tävling med honom men det blir inte förrens nästa år! Det är väl bara att träna på och göra så gott jag kan jag har ju hjlp utav mamma och Johanna, nästa år ska jag nog börja träna för Eva K med honom oxå! Det ska bli spännande :D Men jag tycker att det är så bra att jag har Silka oxå för när jag kommer upp på henne känns allt så lätt! Hon lyssnar så bra och fattar mer hur hon ska göra, fast det är ju inte så konstigt när det skiljer 10 år på dom. Skulle det inte vara så skulle det ju vara väldigt konstigt...   Men jag börjar bli riktigt taggad inför finalen med Poseidon. visst det är 22 dagar kvar men ändå! (30 september) jag kommer vara såååååå nervös så jag kommer spy! Får väl hoppas på det bästa!
 
Oj, detta inlägg blev ganska långt men då har ni något att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0